Jau baigėsi finansiniai metai, ir po truputį ryškėja įmonių veiklos rezultatai. Tiesa sakant, kai kurie iš jų jau pakankamai aiškūs ir, deja, nedžiuginantys.
Kas tokio nutiko? Iš esmės nieko rimto – paprasčiausiai jaunos, ką tik susikūrusios įmonės taip stengėsi įeiti į rinką, gauti užsakymų, parduoti, kad pamiršo pati paprasčiausią dalyką – kainodarą.
Apie ją ir pakalbėkime. Norint gauti pelno iš pardavimų, reikia parduoti brangiau, nei pirkta. Todėl pagrindinis atramos taškas, nustatant savo prekės ar paslaugos kainą, turi būti patirtos išlaidos. Šios išlaidos tai pačios prekės kaina plius kitos išlaidos ( atvežimo, atsiuntimo, muitas). Gerai, pasiskaičiuojam. Pamąstom, už kiek čia pardavus – ir pirmyn.
Pavyzdžiui, nusipirkom molinių vazonų partiją iš Baltarusijos. Vieno vazono kaina 1,2 Eur + 5 proc. muitas + 0,5 ct už atvežimą, iš viso 1,76 Eur/vnt. Už panašius prašo 2,8 – 3 Eur. Imam 25 % proc. antkainį, bus 2,2 Eur, dar iš pirkėjo paimsim PVM 21 proc., ir mūsų pardavimo kaina gausis graži ir konkurencinga – 2,66 Eur.
Visas kitas išlaidas, tikėtina, padengsim iš tų 25 proc., ir dar turėtų likti gražiam ir laimingam gyvenimui.
Pasibaigus finansiniams metams, rezultatas labai nuliūdina…nuostolis. Ko mes neįvertinom, juk viskas atrodė tobula?
Kalbant rimtai, mano darbo patirtis rodo, kad jaunieji verslininkai labai optimistiškai vertina veiklai vykdyti reikalingas išlaidas. Tai ne vien tik darbo užmokestis ir Sodra, patalpų nuoma ir išlaidos kurui, ryšiams. Veikloje atsiranda krūva išlaidų, apie kurias dažnas jaunas verslininkas net nepagalvojo ( na, juk ne finansininkas jis) – tai įvairios banko ir kitų institucijų paslaugos, turimo ilgalaikio turto nusidėvėjimas, įvairūs mokesčiai ir pats rimčiausias išlaidų šaltinis – reklamos, įėjimo į rinką išlaidos.
Todėl , prie pradėdami vazonų verslą, labai gerai pasiskaičiuokim savo išlaidas, nuodugniai apgalvodami visus išlaidų straipsnius. Jei reikia, galime padėti paplanuoti, arba susikaupiat ir pasidarot patys. Toliau visas susirašytas išlaidas suskirstote į dvi grafas – tos, kurios didėja didėjant pardavimams, ir tos, kurios pasilieka tos pačios. Pardavimams didėjant, dažniausiai didėja pakavimo, transportavimo ir panašaus pobūdžio išlaidos, o sakykim, patalpų nuoma ar turimo kompiuterio nusidėvėjimo išlaidos tikrai nesikeis.
Turėdami tokį sugrupavimą, mes galime pasiskaičiuoti gerą dalyką – kiek reikia parduoti, kad nuostolio nebūtų. Pasiimam išlaidas, kurios nepriklauso nuo pardavimų ir padalinam iš skirtumo tarp pardavimo kainos ir mūsų prekės įsigijimo savikainos.
Pažiūrėkim, kaip bus su tais vazonais. Sakykim, mėnesinės išlaidos, kurios nepriklauso nuo vazonų pardavimų kiekio, yra tokios: darbo užmokestis su Sodra 1047 Eur ( 2 darbuotojai x 400 eur alga x 1,0398 darbdavio Sodra), patalpų nuoma 80 Eur, kompiuterio nusidėvėjimas 13 Eur, banko paslaugos 5 Eur, reklama vietiniam laikraštyje 35 Eur, viso išlaidų 1180 Eur/mėn.
Kiek reikia parduot vazonų? – 1180 / ( 2,2 – 1,76 ) = 2681 vnt !!! Ar mes pajėgūs tai padaryti? Kol neparduosim 2681 vazono, pelną matysim kaip savo ausis, ir tik 2682, 2683, ir visi sekantys mums uždirbs.
O jei pardavimo kaina būtų 2,8 Eur be PVM? Galgi parduotume ir už tiek, jei gražūs, tinkami. Ir parduoti mums tada reikės 1180 / (2,8 – 1,76) = 1134 vnt.
Kuri situacija jums priimtinesnė?
Aciu kad sukuriat toki idomi straipsni